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Dienstag, 12. Juni 2012 00:00:00 Technik News
Aktualisiert: Vor 3 Min.
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Im erbitterten Kampf um Marktanteile auf dem Mobilmarkt entfernen sich die früher befreundeten Unternehmen Apple und Google immer weiter voneinander. Apple verzichtet in Zukunft bei seinem Mobiltelefon iPhone und dem Tablet-Computer iPad auf die Landkarten-Software des Suchmaschinenanbieters und kontert mit einem eigenen Service.

Das Formel-1-Team Red Bull setzt auf 3PAR-Speicher von HP: Die Red-Bull-Tochterfirma Red Bull Technology speichert und analysiert strukturierte Daten auf HP-3PAR-Systemen, um Entscheidungen von Chassis-Design bis Rennstrategie schneller zu treffen, wie es in einer Aussendung heisst.

Die Capgemini-Studie "The Deciding Factor: Big Data & Decision making" legt dar, dass neun von zehn Geschäftsführern glauben, dass Geschäftsinformationen zum vierten Produktionsfaktor neben Boden, Arbeit und Kapital geworden sind. Wird Business Analytics bei Big Data eingesetzt, erhöht sich die Geschäftsperformance im Durchschnitt um 26 Prozent, so die Untersuchung.

Software ist ein Motor der wirtschaftlichen Entwicklung von einzelnen Unternehmen und der Gesellschaft. So zeigen Studien, dass Anwenderunternehmen je nach Grösse und Branche zwischen 20 und 40 Prozent ihrer IT-Ausgaben für Software verwenden. Hinzu kommen oftmals noch Ausgaben für die Eigenentwicklung von Software.

Der unter Vergewaltigungsverdacht stehende Wikileaks-Gründer Julian Assange hat vor dem obersten britischen Gerichtshof erneut Widerspruch gegen seine Auslieferung nach Schweden eingelegt. Vor zwei Wochen hatte das Gericht zwei vorinstanzliche Urteile gegen Assange für rechtens erklärt.

Apple geht gleich auf zwei Fronten in die Offensive: Das nächste Betriebssystem für iPhone und iPad heizt den Kampf um den Mobilfunk-Markt mit Googles Android an, ein Super-Notebook soll dem Windows-Lager Konkurrenz machen.

Amazon will seine Software-Plattform für Android-Programme laut einem Medienbericht noch in diesem Sommer nach Europa bringen. Der Online-Händler wolle demnächst den Anmeldeprozess für Entwickler eröffnen, berichtete das US-Blog „All Things Digital" unter Berufung auf informierte Kreise.

Der insolvente Fotopionier Kodak will bis Mitte August den überlebenswichtigen Verkauf seiner Digitalbild-Patente über die Bühne bringen. Das Unternehmen beantragte beim zuständigen New Yorker Insolvenzgericht eine Auktion am 8. August, der Sieger soll bis zum 13. August feststehen. Vom erfolgreichen Verkauf der rund 1100 Patente hängt maßgeblich ab, ob Kodak aus dem Insolvenzverfahren herauskommen kann.

Sunrise hat den 45-jährigen Rolf Kühne zum Chief Technology Officer (CTO) und damit auch in die Geschäftsleitung bestellt. Kühne stammt aus Graubünden und ist von Beruf Ingenieur der HTW Chur mit MBA der Universität St. Gallen.

Der taiwanesische Chiphersteller TSMC investiert im Rennen um billigere Produktionsverfahren mehrere Milliarden Dollar in eine neue Fabrik. Die Regierung des Landes bewilligte einen Bauantrag für eine Anlage zur Herstellung größerer Siliziumscheiben mit einer Investitionssumme zwischen acht und zehn Milliarden Dollar (6,4 bis 8 Mrd. Euro).

SES Toronto wrapped up today, after two days jam-packed with sessions covering SEO, content marketing, PPC, social media, local, mobile, video optimization, site optimization, and more. Here's a roundup of coverage of SES Toronto 2012.

Google Hot Searches no longer features the 20 trending U.S. searches. Google has opted to remove 17 of those searches but has added related thumbnail pictures, the number of searches over 24 hours, a few related searches, and links to news stories.

One of the most important elements of conducting tests – especially ineffective tests – is communication. You need to make sure that all stake holders understand what was tested; why the test wasn’t successful; most importantly – what was learned.

Facebook isn’t the be all, end all of social media marketing. The big question marketers should ask is what any space can do to drive business. Here are some starter tips for any businesses struggling to build up a brand in social media.

Facebook’s new promoted posts are an excellent way to buy your way into more news feeds and drive visits to your content. Before you turn on promoted posts and call it a day, here are a few things to understand before forking over your media spend.

Nextag isn't ranking on Google, so their search results must be biased, argues CEO Jeffrey Katz. But really, creating a compelling website that will rank atop Google’s search results is “gritty, at times miserable, and above all bloody hard work.”

The online ad industry raked in more than ever in a first quarter this year, though the rate of growth has slowed since Q1 2011. The Interactive Advertising Bureau reports that online ad revenue hit $8.4 billion in the first three months of 2012.

Social shopping app Glimpse aims to fill in the gaps in data collected by Facebook and retailers themselves by marrying their crawl data with Facebook’s Open Graph, allowing for activity analysis, social recommendations, and a fun way to shop.

Bing has announced an alliance with Encyclopedia Britannica that will see the search engine present snippets of encyclopedic information – a brief overview, coupled with a thumbnail image and other facts – within its organic search results.

Bing has unrolled a new update to its Webmaster Tools. The update, nicknamed Phoenix, brings what Bing calls a "new, fresh user experience" and some new reports that bear a striking resemblance to the former Yahoo Site Explorer.

Google’s Digital Marketing Evangelist talked optimization, conversion, and multi-touch attribution to a packed SES Toronto audience this morning. Here are the top takeaways from his presentation on optimization across multiple channels.

33 million searches take place daily on alternative search sites, outside of the core search engines. Is your company using this wealth of high intent data to its fullest potential? A new report and retargeting tips from Magnetic show you how.

In this era of marketing metrics and measurement abundance, it’s easy to get lost in the data. Most marketing teams track and report on every possible customer interaction. But if you could only measure only one thing, what would that be?

How using clear, easy to understand language, as well as vivid, emotional language, plus focusing on the intent behind your keywords, having a clear call to action, and not going overboard with abbreviations can turn your PPC ads into big winners.

BloomReach has announced a real-time freshness update to their big data cloud marketing Web Relevance Engine, allowing companies to serve up more relevant, timely content for paid/organic search and social visitors based on visitor intent.

A Swiss court has relaxed the privacy and anonymization requirements being placed on Google's Street View service. Google won't need to guarantee 100 percent accuracy when blurring out the faces of individuals who appear in Street View images.

A/B/n experiments are the most common type of landing page testing done by small- to mid- size webmasters. But what happens when your split test doesn’t succeed? Here’s what causes experiments to fail and how to gain value from your failures.

Building quality links is challenging, but you certainly shouldn't “take what you can get and leave it at that”. The cultivation of quality backlinks is massively important in any SEO campaign and you should have a clear strategy of how to get them.

How do you optimize a keyword toward multiple goals? What do you do when a keyword converts well for one action (such as sales) but poorly for a second goal (such as newsletter sign-ups)? The answer is a Blended Action Model, or BAM!

Don't you know about the bird? The bird is the word. Really. The social network formerly known as Twitter shall, from this day forward, be recognized only by its tiny, blue cartoon manifestation, Larry. Twitter is the bird, the bird is Twitter.